donderdag 18 juli 2013

Holiday-book (DIY)



stapels notitieboeken heb ik,
met lijstjes er in, tekeningen,
dingen die ik niet wil vergeten, 
plaatjes, maar die leg ik er vaak los in
zodat het bij elkaar moet worden gehouden met een elastiek,
adressen, overal adressen,
niet echt handig want ik kan ze nooit terugvinden..


toen de kinderen nog klein waren
maakte ik elke vakantie
een vakantieboek voor ze,
met foto's er in, entreekaartjes,
tekeningetjes die zij en ik  maakten,
dat plakte ik allemaal in,
en schreef er verhaaltjes bij..
bij het opruimen hier vond ik een hele doos vol..


natuurlijk zijn er heel veel leuke
kant en klare vakantieboeken te koop,
maar je kan ook een leeg notitieboek kopen
(alleen dat al ; zo'n heerlijk leeg wit boek..)
en zelf de kaft versieren...


je kan oude vakantiekaarten gebruiken,
losse plaatjes, of postzegels..
maar bijvoorbeeld in het Flow-vakantieboek
staan ook heel veel leuke plaatjes,
maak eerst een soort indeling
door de plaatjes er los op te leggen
en dan gewoon gaan plakken en knippen,
net zo lang tot je het mooi vind..


je kan er een touwtje om binden
of een elastiek
ik zag bijvoorbeeld dat ze bij de Hema
leuke boeken-elastieken verkopen..


voor alle losse plaatjes, kaartjes en foto's
kan je een driehoek van papier knippen
en die in een hoek vastplakken..


dat is iets handiger dan de losse stapeltjes
die ik tussen mijn boeken heb zitten..
je kan het zo bont maken
als je zelf wil..


nog een week, 
en dan ga ik ook een paar dagen op vakantie
moet ik eerst nog wel even wat werk verzetten
(en oja..een update over het hele
aansluiten-van-internet-gebeuren..
het ziet er naar uit dat dat zeker nog een dag of 10
gaat duren..onbegrijpelijk
dus ik post morgen nog wat
en daarna is het maar de vraag of het gaat lukken
voorlopig..
(ik ben overigens nog niet in paniek hoor ;)


ik wens je heel veel plezier,
met het maken van je vakantieboek
en mocht je thuisblijven
maak je er gewoon een gezellig-thuis-blijf-boek van..
ik bikkel (ha) nog even verder hier,
het grote leeghalen is begonnen..
over 2 dagen gaan we weg..

fijne dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. Ha, leuk! Ben precies hetzelfde van plan deze vakantie. Lekker weer een plakboek maken.
    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee, 10 dagen geen Internet.

    Daar komen vast Blog Ontwenningsverschijnselen van.

    Bij jou en bij de lezers...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Veel leuker dan een kant en klaar boek! Wel bewaren hoor, die boeken die je gemaakt hebt. Altijd leuk om terug te kijken toch, net als fotoboeken. Succes met je internet, balen zeg. Hoe gaat het verhuizen verder? Geniet je van je nieuwe uitzicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I always collect all the memories and then put them in drawers ... thank you for this beautiful idea, this time i will also make a holiday book for my son!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te doen,dit jaar ook maar mee aan de slag
    Een heerlijk italie boek voor de kids,kan niet wachten om te beginnen
    Succes met de verhuizing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop ook een aardig woordje overje boek :
    http://moekeveerlemaaktvanalles.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! We vertrekken binnen 1,5week naar Frankrijk. Misschien maak ik mij ook nog snel zo'n leuk vakantieboek! Toffer dan gewoon alle herinneringen in een doosje bij te houden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met de verhuis en superidee zo een vakantieboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee! Wij gaan dit jaar niet op vakantie (ivm verhuizing) maar het zou haast een reden zijn om toch iets te boeken :-) Ik hou zelf wel altijd een reisdagboekje bij waarin ik ook entreekaartjes,foldertjes etc plak. Altijd een leuke herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SUCCES SUCCES SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!
    Liefs Theetje
    ps: vakantieboek zit in de ideeëntrommel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. succes met je internet!
    ben al volop ijsjes aan het haken, zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes met alles en tot na de verhuis-en internetperikelen.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat balen van je internet! Wij zijn ook afgesloten omdat we gebeld zouden hebben wat uiteraard niet het geval is, waarom zouden we in vredesnaam geen telefoon meer willen? Lang leve KPN (not) Leuk je boekjes! Doe ik ook bijna ieder jaar, zo leuk om na te lezen. Sterkte met alles en straks..... Vakantie!
    Greets, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk idee zelf vakantieboeken maken, vaak zijn dat ook de leukste boeken. Veel succes met je verhuizing en hopelijk is je internet snel weer in werking gesteld.
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend leuk artikel, alle boekjes zijn prachtig! Als kind heb ik het ook veel gedaan, maar nu komt het er niet zo vaak meer van. Het lijkt altijd zo'n opgave...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee! Een vakantieboek voor je kindjes :) die ga ik onthouden... Of eigenlijk zou ik het meteen moeten toepassen! Verkering heeft twee weken vakantie, en we maken uitstapjes met ons Apie! Vandaag voor en Op Pampus gelegen ;)

    Succes de laatste twee dagen en plzr met het inrichten en mooi maken van het witte huisje!

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh... En ik raak wel lichtelijk in paniek van 10 dagen geen Inghtings... Je hoort zo bij m'n dagritueeltjes! Dat wordt afkicken...

      Verwijderen
  17. Zo een papieren driehoek is net de tip die ik nodig had voor mijn vakantieboekje. Het is een klein schetsboekje waarin ik tijdens het reizen in schets en allerlei dingen in verzamel.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee, een vakantieboek. Ik ga me er misschien ook wel aan wagen. Een fijne vakantie en succes/sterkte met het aansluiten-van-internet-gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)