dinsdag 9 juli 2013

Cleaning up..



nu ik aan het inpakken ben..
en door elk laatje heen moet
zie ik eigenlijk pas hoeveel onnodige dingen
ik bewaard heb..
(dat weet ik natuurlijk wel,
maar anders zou ik gewoon de la dichtschuiven
en denken dat komt nog wel eens..)
van elk dingetje dacht ik waarschijnlijk
dat ik dat nog wel eens Ergens voor kon gebruiken
dat is ook vast zo...
maar ik heb me voorgenomen
dat voor elke doos die er mee verhuist
er ook één weg gaat


(ik weet wel dat ik gisteren zei
dat ik het niet steeds over dozen kon hebben,
maar het is blijkbaar onvermijdelijk
als je aan het verhuizen bent
en dit is best een gezellige, niet waar?)

dus ik kiep la voor la en kast voor kast leeg
maak intuïtief stapels
kringloop, vuilnis, houden
(ik moet er niet teveel over nadenken
dan wil ik alles weer houden)
en ik gaf wat spullen weg via Instagram
door er een fotootje van te maken
en dan te vragen of iemand het wilde hebben
ze waren zo weg..


dus dat ruimt lekker op zo,
er gingen ladingen spullen naar de kringloop
alles wat kapot is naar de vuilnis..
en als je me nu vraagt, maar welke spullen dan,
zou ik het je niet eens kunnen zeggen..
zo zie je maar..


 het huis word leger en leger..
en het voelt steeds minder als het mijne
maar dat is misschien ook wel het mooie van dit proces
(ik kan zo 10 dingen opnoemen
die ik er helemaal niet leuk aan vind..)
dat je gaandeweg dit proces
ook de hele periode hier en alles wat er gebeurde
(de leuke en de minder leuke dingen)
ook soort van opruimt
het een plek geeft...
al is het dan niet in een doos ;)

fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Klopt als een bus. Je pakt je leven in, tenminste wat je mee wilt nemen naar je volgende stek. Al het overige laat je achter. En dat is ook goed, want als je alles altijd maar mee wilt nemen, is er geen ruimte voor nieuwe dingen :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een atelier en als de deur dicht doe, is het opgeruimd:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap wel dat je nu over dozen schrijft, dat is nu je leven. Dat wordt wel weer anders.

    Ben stiekem wel benieuwd naar de 10 minpunten van je huidige huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor iedere doos die je meeneemt een doos weg? Dat noem ik nou dapper! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte!!
    Enne.....je 'doos'verhalen zijn niet saai hoor!
    Is leuk om het via jouw verhalen allemaal mee te beleven.
    Ben nu al benieuwd naar de verhalen over je nieuwe huisje.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo herkenbaar; het wordt steeds een stukje minder je eigen huis. En wat knap dat je voor elke doos die je meeneemt er ook eentje wegdoet! Veel succes nog!
    Groetjes DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes, ik blijf zitten waar ik zit en verroer me niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ingrid, zet 'm op hoor, je weet waar je het voor doet! En mocht je katoenen lapjes wegdoen die ik voor de Ethiopische lappendekentjes kan gebruiken dan hou ik me aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. maar je doet je caravannetjes toch niet weg hè.... anders mogen ze wel bij mij komen wonen :-)))

    *ook met ooit de droom om een leven in een vw-campertje te hebben.. zo'n ouwe, van rusthuis Loenatik....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien gaat er bij het uitpakken
    nog wel een aantal spullen de deur uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt opruimen doe je alleen als het echt moet...en dat is nu het geval.
    Knap hoor dat je jezelf hebt opgedragen voor één doos die meegaat, ééntje eruit.
    En gek om je te realiseren dat je sommige dingen niet eens mist:)
    En wat dat huis betreft, daar heb je al afscheid van genomen, dus het is goed zo!
    Succes met alles!
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, fijn he om op te ruimen!
    Ik ben zelf een ruilpagina begonnen op facebook
    https://www.facebook.com/groups/332001723575193/
    iedereen mag lid worden, dus meld je aan! Ik heb al zoveel mensen blij gemaakt met dingen die ik anders weg zou gooien!
    groeten Jojanneke, www.metdraadenraad.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar (zit zelf ook in een verhuizing). Leuk blog heb je! Ik kwam bij je via en vriendin die je boek aanraadde dus dat heb ik meteen gereserveerd bij de bieb. Kijk er nu al naar uit! Ik ga je volgen!

    groetjes Margriet (Huize Theemuts)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)