maandag 15 juli 2013

A Spanish dress & some beautiful drawings..


 ik ben aan het inpakken
(waar het hoofd vol van is..)
en dingen weg aan het doen, dat vooral,
wij voegden, toen we hier gingen wonen
2 huishoudens in één, en dat zijn uiteindelijk teveel spullen..
dus er gingen ladingen naar de kringloop
maar sommige dingen  (zoals een kastje en een burootje)
vond ik te mooi om anoniem weg te geven..
dus vroeg ik op Instagram of iemand ze wilde hebben...


daar reageerde Erika op,
ze wilde het burootje graag hebben voor Sofia,
en het kastje voor de poppenkleertjes..
dat deed me plezier en we zaterdag kwam ze ze ophalen..
we kletsten gezellig een uurtje in de tuin..
en Sofia maakte een prachtige tekening voor me
van mijn nieuwe huisje met een waslijn,
een appelboom en een geweldige rode caravan...
Mila maakte een portret van Ingthings, zo lief
met de zon die altijd achter de wolken schijnt..


en weet je nog dat ik een aantal maanden geleden
een blogpost schreef over mijn verlangen als kind
naar een Spaanse jurk (die ik nooit kreeg)
Erika maakte er ééntje voor de pop
die ik al eens eerder van haar kreeg
(ik kan de pop niet met de jurk aan laten zien
want die is al ingepakt..)
dat vond ik zo ontroerend, ten eerste dat ze het 
onthouden had..en dat ze de moeite nam om m te maken..
(toch nog een Spaanse jurk
al is het een half leven later ;))

mooi...je deelt wat je hebt
en je krijgt er iets onverwachts voor terug..
daar word ik nu Blij van..
dist soort dingen houd mij op de been,
deze weken, want oh oh..
een plan maken om te verhuizen is één ding..
maar om het ook echt te doen...
(deze foto is niet echt een illustratie bij de tekst..
het is een Zomaar-foto :)
wel, ik wens je een hele fijne maandag...

-X-

10 opmerkingen:

  1. Stekte met verhuizen hoor, probeer je hoofd koel te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verhuizen kan zeker erg moeilijk zijn, maar ook erg leuk. Als je er eenmaal zit en gewend bent, weet ik zeker dat je er blij van wordt dat je het gedaan hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je velmi příjemné po ránu navštívit váš blog. A také děkuji za vaše nápady. Jeden jsem využila - jako dárek k narozeninám pro svého přítele:-)
    Krásné léto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heidi uit Deventer15 juli 2013 om 11:38

    Wat ontzettend lief van Erika, dat ze je wens voor een Spaanse jurk onthouden had en er zelf ééntje gemaakt heeft! En die tekeningen...ontroerend lief. Wat een fijne mensen zijn er toch! Laat dit soort ontmoetingen je de kracht geven om je door je verhuistijd heen te helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een Spaanse jurk is ook fijn. Mijn dochter draagt er een al 2 jaar en vaak na school gooit ze alles uit om de jurk aan te doen. En laten we deze zomer nou naar Spanje gaan. Zo n zin om met haar dan op zoek te gaan naar een flamenco dansavond.
    Succes met pakken en verhuizen. Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, verhuizen, je kunt nog zo hard proberen alles georganiseerd te houden, op de verhuisdag gaat toch alles anders. Als je maar eenmaal over bent en door de 'kampeerfase' heen bent. Dan is het geweldig, een frisse start en alles je eigen maken. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd en hebben nog steeds een wasruimte vol dozen staan. Eens verhuizen altijd verhuizen lijkt het wel, haha. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)