vrijdag 24 mei 2013

DIY crochet rain drops (kind of)


eigenlijk wilde ik toen ik weer eens 
probeerde te haken, de zon haken,
gewoon om die naar binnen te halen
want (er is natuurlijk genoeg over gezegd)
oh die kou en die regen
ik heb mijn laarzen en mijn winterjas maar
weer uit de kast gehaald..


dat lukte helemaal niet die zon..
te ingewikkeld, te tuttig, geen vorm in te krijgen...
dus ik haakte regendruppels
tenminste een Soort van..
ze zijn niet moeilijk om te maken,
mocht je er zin in hebben:



je kan er een slingertje van maken
door ze gewoon aan een draadje te rijgen


je kan er een mobile van maken,
rijg de druppels aan een touwtje,
allemaal verschillende lengtes
en hang ze aan een ring
of wat je dan ook leuk vind..


terwijl ik dit bericht zit te typen,
zie ik een stralend blauwe hemel
en de zon schijnt uitbundig de straat in
zou het dan Toch nog...?


Hoe dan Ook,
een hele zonnige dag gewenst
-X-

25 opmerkingen:

  1. Alweer leuk! En door al die mooie kleurtjes schijnt het zonnetje in huis! (ondanks regen en hagel buiten...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het wel gaat lukken met het mooie weer. In het noorden schijnt de zon ook eindelijk. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. JA ook zon hier....heerlijk!!
    Maar deze vrolijke regendruppels wil ik wel in huis hebben hoor!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh dit had je 3 weken eerder moeten doen, hier schijnt nu ook de zon :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. thank you so much!!!!
    they are lovely!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat origineel alweer! Dank voor de zonnige noot in mijn dag, ik had ze even nodig. Prettig weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw boek is vandaag te winnen in het onvolprezen radioprogramma: Adres Onbekend!! dat zo meteen om 12 uur begint op radio 5.
    Leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!
    Het schijnt nog een hele maand slecht weer te blijven dus tijd zat om te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. grappig: de nederlandstaligen onder ons haken 13 stokjes, terwijl de engelstaligen er maar 12 hoeven te doen :).

    hier schijnt de zon ook (nog...)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn nog eens bijzondere druppels,wat zou het leuk zijn als deze uit de hemel vielen,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn leuk! Met die vrolijke kleurtjes wordt een mens ook nog blij van regendruppels :)

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt ook een beetje op je peertjes ;-) Maar ik vind ze super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ploeter toch nog maar even door aan een zonnetje, hoewel je druppels zelfs regen (bijna) vrolijk maken

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maakte een soort van reclame voor je op mijn site :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He wat leuk, k heb alleen nog geen idee wat vaste, losse en stokjesdingen zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh..ik vindt de mintgroene druppel erg mooi, welk katoengaren is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leek bij mij allesbehalve op een druppel, moet je heen en weer steken??

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind ze echt superleuk maar ik snap niet zo goed hoe ik verder moet na de 13 stokjes in de ring. Het is mij niet duidelijk waar de vasten gehaakt moeten worden, moeten ze steeds in de volgende steek of in dezelfde.....??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. all these little things make me smile.

    PS the raindrops make cute little 'wings' for birds

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)