woensdag 20 februari 2013

Gone to paris (and a crochet DIY pen thing)


eigenlijk wilde ik vandaag,
een ode schrijven aan de vulpen en
het plezier van het handgeschreven woord,
ik haakte zelf een hoesje voor mijn favoriete pen,
die ik zeker al 25 jaar heb
(deze boven op de foto)
maar na de ongelofelijke drukke weken,
en de stress van de afgelopen dagen,
over boek-dingen Enzo

werd ik vanochtend wakker met zo'n hoofdpijn,
die Zoveel ruimte inneemt
dat er geen ruimte is
voor Mooie woorden,
kortom ik ben compleet gevloerd,
wel zal ik het patroon geven van het hoesje,
wat ik vond in
 het boekje Breien en haken
voor U.L.O scholen uit 1951...





ik zal op een later tijdstip,
de vulpen nog wel eens bezinnen,
maar nu ga ik 
tegen de uitgever zeggen
dat het Goed is Zo, met het boek,
het mag naar de drukker,
ik pak mijn gebloemde koffer in voor Parijs,
ga eens kijken wat de mensen daar
aan het doen zijn,
met P.samen op de Eiffeltoren staan,
langs de boekenstalletjes aan de Seine wandelen,
en oja mijn verjaardag vieren,
dat soort Dingen


ik neem mijn laptop mee,
en ik zal wel of niet bloggen,
ik zie wel hoe de wind waait,
maar niet nadat,
ik een hoofdpijnpil heb genomen : )
en jullie een hele mooie dag heb gewenst,
bij deze

36 opmerkingen:

  1. zo'n hoofdpijn, en dan nog aan ons denken !

    veel beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier in Parijs, gefeliciteerd met je verjaardag en zo ;-) En veel beterschap met je hoofdpijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van Parijs!
    En als je thuis komt zijn er bergen post......
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier in Parijs... je doet er vast weer leuke ideeën op. Fijn dat je boek naar de drukker kan. Geeft ook weer rust. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je even lekker kunt relaxen daar in Parijs en al die hoofdzorgen/kopzorgen ;) over het boek achter je kunt laten. Genietttt! En alvast een hele mooie verjaardag, maar dat duurt nog een paar daagjes, wie weet ben je dan alweer terug en wacht de laatste grote hoop verjaardagskaarten op je ;).
    En vergeet vooral niet om goed voor jezelf te zorgen!!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb bewondering dat je elke dag weer een mooie post weet te schrijven, zelfs met hoofdpijn. Veel plezier in parijs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik reageer niet veel, maar lees je wel altijd. Ik wil je nu wel een hart onder de riem steken. Je boek zal vast geweldig zijn (ik heb een tijdje geleden een sneak van de mogelijke voorkant gehad bij uitgeverij Tirion toen ze input zochten van lezers en was gelijk nieuwsgierig!)Ik hoop dat je het allemaal een beetje los kan laten en dat je kan genieten van Parijs! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat boekje, dat ze dat vroeger leerden op school. Toen ik zover was heette het al MULO,. Ik ben heel benieuwd wat er nog meer voor patronen in staan.
    Neem maar lekker een goeie dikke hoofdpijnpil en je zult zien in Prijs heb je geen centje last. Misschien zie ik je wel morgen. Ik reis morgen naar Nederland en heb ruim vier uur om et winkelen. ga je ook kijken naar de nieuwe klokken in de Notre Dame, in Nederland gegoten. Ze schijnen nog op de grond te bewonderen et zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel veel plezier in Parijs! en zo leuk die oude patroontjes, zo jammer dat kinderen niet meer leren haken op school.
    Inez, ineseda.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel plezier samen in Parijs, geniet ervan. Ik hoop dat je hoofdpijn snel wegzakt!

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat je lijf je een beetje duidelijk aan het maken is dat het wel een beetje teveel is, de laatste tijd. Gelukkig heb je een prima remedie! Parijs en de liefde! Ik hoop en denk dat je vast helemaal fris en opgeladen terugkomt. En we doen het niet graag, maar we kunnen best wel een dagje zonder jou, zeker in de wetenschap dat je broodnodig aan het genieten bent.
    Alle goeds en: fun!
    Groetjes van Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik leerde mijn kleindochter afgelopen week haken.
    Dit leuke penhoudertje heb ik gepind want ik denk dat ze er eentje zal willen maken.
    Bedankt voor de werkbeschrijving!
    Geniet van Parijs!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank je wel voor het patroontje van heb pennen-hoesje. Heel veel sterkte met je hoofdpijn! Hoop dat het vlug over is. En natuurlijk heel erg veel plezier in Parijs! Wil je de Eiffeltoren de groeten van me doen? Ik beloof hem vlug weer een bezoekje te brengen. Het is alweer veel te lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geniet van jouw trip naar Parijs en laat die hoofdpijn maar thuis, tijd voor ontspanning. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van Parijs knap je vast heel snel weer op!! Een fijne tijd gewenst, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hopelijk zakt de hoofdpijn snel, maar ik denk dat lekker rondwandelen in Parijs een goede remedie is! ;-) Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Snel weer op de been zijn (leuk gezegde)
    en Geniet in Paris :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beterschap. En wat een mooi handschrift heb je! Veel plezier in Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel veel plezier in Parijs.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, op enig moment moet je er een streep onder zetten, anders blijf je er mee bezig.
    Je ziet/bedenkt altijd wel weer iets dat je zou kunnen veranderen/verbeteren en dan komt er geen eind aan...
    Gelukkig gaat hoofdpijn over (met pil)...ga lekker genieten in Parijs!
    Alvast een hele fijne verjaardag!
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geniet ervan, en als het enige troost biedt, het gaat zo rond. Hier thuis ook zieken met hoofdpijn en koorts e.d.
    Ik hoop dat dat jou bespaard blijft.
    Geniet van Parijs en je verjaardag

    Gelukkig schijnt de zon, lieve groet janet b

    BeantwoordenVerwijderen
  22. beaucoup de plaisir + félicitations

    Humpty dumpty

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oooh Parijs... geniet ervan!! En alvast een fijne verjaardag gewenst :) (ja, kaart komt eraan... haha)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat pennenhoesje is super! Eén maatje groter en er past een blokfluit in. Ik wens je een hele goede tijd in Parijs, geniet ervan!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beterschap voor je hoofdpijn en mooie dagen in Parijs toegewenst. En een fijne verjaardag natuurlijk!
    Hartelijke groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel veel plezier in Paris lieve Ingrid!
    Geniet ervan!

    Weet zo snel geen leuke marktjes tips.
    Wel een heel leuk winkeltje met oude kaarten en foto's en enveloppen. Zat vlakbij Lafayette...Maar of je het dan gaat vinden? Wie weet ;)

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geniet met volle teugen van Parijs, een hemelse stad:)
    Vergeet niet de vele superleuke stoffenwinkeltjes in de buurt van Montmartre een bezoek te brengen! Je wil er vast nooit meer weg:) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. HOLA, COMO STAS? TUS TRABAJOS SON HERMOSO, TE FELICITO, QUE DIOS BENDIGA TU CREATIVIDAD.. AHORA TE SIGO, VISITAME TAMBIÉN, SIEMPRE SERAS BIENVENIDA.. ANÍMATE.. BESOS, ABRAZOS Y BENDICIONES.
    ZHOBEYD@....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ga Heerlijk genieten!
    Ik ben dol op Parijs!
    Laat dat bloggen toch zitten voor ff...
    ----geef P (en jezelf) alle aandacht en geniet van de
    stad van de liefde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel veel plezier in Parijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik hoop dat je hoofdpijn ondertussen opgetrokken is. De uitgever zich verder druk maakt om je boek naar de drukker te doen, en jij met een tevreden gezicht van je kop thee zit te genieten terwijl je koffer al ingepakt is om er lekker een paar daagjes tussen uit te gaan.
    Geniet van Parijs. En ik hoop dat je iemand geregeld hebt om je brievenbus tussendoor leeg te maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. OOOhh bah hoofdpijn ... eeruuugggg zuks ...
    veel sterkte ermee ...
    Heel veel plezier in Parijs en met je verjaardag enzo ....

    Groetsssssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vermits deze blog even stil ligt wegens Parijs, allemaal komen kijken bij de give away van:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Bedankt voor dit leuke patroon! Ben nu mijn tweede aan het haken & zal deze week een foto op mijn blog zetten :D Veel plezier in Parijs!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)