zaterdag 17 september 2011

Old friends & new friends..


toen ik een jaar of 17 was
had ik een vriendin; Ineke
we konden het goed met elkaar vinden
we vonden elkaar vooral
in het maken van dingen
zelf wol spinnen, verven, breien
tekenen, knutselen
en het bedenken van allerlei projectjes
zoals de foto boven, die ze me laatst mailde
uit een boekje wat we samen maakte
over een blauwe lap..
(dat ben ik, in de kleren waarin je me kon uittkenen,
een veel te groot -streepje- tuinpak
en mijn favoriete hardroze kaplaarzen..)
na de middelbare school verloren we elkaar
uit het oog..


tot een paar maanden geleden
zij googelde mijn naam
kwam zo op mijn blog terecht
en mailde mij
zo bijzonder, alsof er geen leven tussen zat
er zijn nog steeds veel dezelfde dingen
die we leuk vinden
we hebben elkaar nog niet ontmoet
maar dat gaat zeker gebeuren
en ik weet zeker dat we door zullen praten
daar 
precies daar waar ons laatste gesprek ophield...


nu het er naar uitziet
dat het Zutphen gaat worden
waar ik ga wonen
(ik moet zelf ook nog even wennen aan het idee
dat Zeeland verleden tijd is..)
lijkt het me leuk wat mensen te leren kennen
hier
dus woon je in de buurt..
(en lijkt je dat een leuk idee)
misschien kunnen we eens wat afspreken..
goede tips over markten, leuke winkeltjes etc
natuurlijk ook van harte welkom..

"a fiend is some one who walks in
when the rest of the world walks out.."
-author unknown-
xxx

20 opmerkingen:

  1. Zutphen ,daar kom ik erg graag ,is niet ver van mij vandaan .Had vroeger een geweldig kringloopcentrum in een heel oud pand ,nu is het verhuisd al een poos en ben ik niet meer geweest .Leuke winkeltjes zat en de mooiste quiltwinkel van Nederland .Ook goede bakkers .
    Leuk voor je !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, dat je zo een oude vriendin weer eens tegen komt, net als al het andere 'oude' afgesloten wordt...

    Zutphen is totaal onbekend terrein voor mij, maar je hebt vast snel je weg gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus het gaat Zuthpen worden, ik ben er niet bekend dus ik heb geen tips, trucs en ideetjes voor je.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, Zutphen.
    In de ¨buurt¨ is Zwolle, met een hele leuke winkel, Het kleine pakhuis. Korte Smeden 19, naast Jan Sikkes en achter Dille en Kamille. Ook een webwinkel, www.hetkleinepakhuis.com
    Veel geluk met je nieuwe start !!!!!!!!!!!!!!!
    Groeten van Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words.

    Helaas .... Zutphen is al net zo ver van mij vandaan als Zeeland. Maar ik ben er zeker van dat jij er een mooi thuis van gaat maken!

    Mail je je nieuwe adres als het zover is? Ik zorg dan voor de chocolade-voorraad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. toen mijn dochter een jaar of 6 was, kwam ze met een liedje thuis uit school:
    make new friends, but keep the old, the new are silver, but the old are gold:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pas geleden stond er in de Kampioen (jaja) een heel stuk over Zutphen, tis een Hanzestad dus kan nooit heel verkeerd zijn :-)
    (PS Hoe kom je nou toch weer aan Zutphen??)
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee lieve Ingrid, ik woon in Zutphen! Mail me als ik je ergens mee kan helpen, als je wilt kletsen, zin hebt in thee.
    Zutphen is HEERLIJK wonen! Ik woon hier nu 4 jaar (eerst in midden NL) en heb nog geen seconde spijt!
    Wie weet tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fijn om een oude vriendin weer te gaan ontmoeten! en fijn dat je een nieuw thuis mag gaan krijgen. en dan nog wel in zutphen. superleuk stadje; afgelopen zomer weer heerlijk door de straatje geslenterd. als je van een lekker bakkie houdt (koffie of thee) ga dan even langs bij de pelikaan (pelikaanstraat 9).
    veel geluk!
    groet, idelet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat is toch tof aan internet, dat sociale contacten terug aangehaald kunnen worden op een makkelijke manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zutphen, een treintje van hier.
    Heel veel geluk gewenst voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevallig! N familielid is nét in Zutphen gaan wonen, dus je zal mij er ook gaan vinden. Het schijnt er erg mooi te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zutphen....niet naast de deur bij Den Helder dus een bakkie zit er niet in, jammer!! Heel veel succes!
    Ik heb ook al wat mensen opnieuw gecontact via internet. Het is inderdaad verbazend hoe de tijd verdwijnt. Net alsof je elkaar gisteren nog gezien hebt, zo leuk!
    Ik wilde ook nog even kwijt dat ik je stukje siedere keer met verbazing en bewondering lees. Wat een creatief mens ben je, heerlijk! Heb weer lekker bijgelezen.
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben geboren en getogen in Zutphen, maar helaas alweer zo'n twintig jaar weg. Prima stadje, ik woonde in de Hoven, aan de andere kant van de brug. Naar mijn mening heb je in Deventer meer leuke snuffelwinkeltjes dan in Zutphen, maar ook dat is redelijk dicht bij. Ik wens je veel geluk in Zutphen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zutphen is leuk!!!...Zeeland is leuk, maar Zutphen ook...en begint ook met een 'Z'... (en er is een érg leuk wnkeltje daar...waar ik al menig prachtig boek vandaan heb...De Boekerij (Nieuwstad 55) http://www.deboekerijzutphen.nl/index.htm

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)