dinsdag 20 september 2011

If I was a fish (floating around)...


soms zou ik willen dat ik een dier was
dat ik niet na kon denken
maar er gewoon Was
(ervan uitgaande dat dieren niet denken)
als ik een vis was
zou ik een beetje rondzwemmen
mezelf mee laten varen met de stroom..


of een ijsbeer
ik zou het altijd warm hebben
in de winter
eindeloos lang slapen
en de gure winter-stormen buiten
zouden totaal geen vat op mij hebben


of een giraffe
ik zou kalm over de vlakten wandelen
hier en daar  een boomblaadje eten
en
de wereld vanuit de hoogte bekijken
en met mijn hoofd in de wolken zijn..


of een kameel
sjokkend door de woestijn
met mijn voeten in het warme zand
blij met elke oase
die in zicht kwam..


of een ezel
terwijl iedereen dacht dat ik stom was
zelf weten dat ik slim was
ik zou lekker koppig zijn
en gewoon Nee zeggen
als ik geen zin had..


of een lammetje
dan zou mijn gras altijd Groen zijn
en ik hoefde maar te mekkeren
en moeder kwam alles regelen..


maar ach, ik ben geen dier
(en dat is in sommige gevallen maar goed ook)
en gedachten kunnen ook een zegen zijn..

welk dier zou jij willen zijn ?
ik zal een plastic beestje sturen
-die om de poppetjes hangen-
(het is van geen enkele waarde
maar gewoon voor de lol)
naar 6 mensen die reageren
(zijn het er maar, verloot ik ze)

Fijne dinsdag
xxx

25 opmerkingen:

  1. Ik wil een hele grote roofvogel zijn. Zwevend hoog boven in de lucht, ergens boven de Spaanse Pyrenëën. Ik zou wel een vegetarische vogel zijn, dus dat roof mag eraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ijsbeer zou ik op dit moment willen zijn. Sterk, maar zacht. Ontzaglijk, maar lief.

    Toch blijf ik liefst mens. De wirwar van gedachten en gevoelens is soms moeilijk, maar meestal (uiteindelijk) heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou wel een kat willen zijn... op de koude herfstdagen heerlijk opgerold tussen de verwarming en de bank hangen... maar niet alleen op de koude dagen, maar eigenlijk gewoon op alle dagen... en dan ook heel fijn steeds een poging wagen om op het toetsenbord van mijn baasje te gaan liggen...en dat lange tijd vol blijven houden :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooh! ik zou wel een giraffe willen zijn! ik ben 1 meter 60 en het lijkt me heerlijk om dewereld eens van boven te bekijken:)
    veel plezier met het lezen van de reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De giraffe, aangezien ik wel zo'n jongetje met zo'n ladder zie zitten elke dag om kwart over 7! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ezels echt superleuk, koppig, eigen willetje, de leukste oren van het dierenrijk (hoewel een sfinx er ook wel wat van kan) en als je eens een slechte dag hebt, balk je dat lekker van je af om vervolgens weer schattig een beetje hooi te kauwen. Als het even kan met één oor omlaag.
    Maar ik geloof dat ik toch het liefst mezelf blijf voorlopig...

    Mag ik misschien een verkoopadres van die ontzettend leuke plastic bedels?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bedoel een lynx! Die kan er ook wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Momenteel zou ik het liefst een kat/poes willen zijn..zo'n hele eigenwijze. Zoééntje die doet alsof de hele wereld van haar is en dat alle andere schepsels er zijn om háár te plezieren. Dit klinkt allemaal erg egoistisch (en dat is natuurlijk ook) maar als ik soms zie hoe een poes doet, ben ik jaloers op haar ZIJN.

    Maar ik zou dan allergisch voor mezelf zijn en dat is niet handig....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O moeilijk! Ik denk dan aan dieren die ik leuk vind en dat zijn toch wel ezeltjes en konijnen. Gewoon omdat ze er zo lief uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o ik zou graag een zwarte zwaan willen zijn. wel elegant, maar toch een beetje apart en dan heerlijk rond dobberen. een wijze uil lijkt me ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een poes die zoals Pussy-in-Boots (Shrek) supergrote, smekende ogen kan trekken naar mijn baasje. Die met die blik onmiddellijk begrepen heeft dat het tijd is voor wat lekkers.

    En ondertussen wacht ik geduldig, uitgestrekt in het zonnetje waar ik rollend mijn vacht aan deze laat opwarmen.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou die vis lijkt me wel wat, ik vind ze eng, maar dat ronddobberen......heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een egeltje...lekker mijn stekeltjes uit steken en mezelf oprollen...-x- Ik ben er even niet!-x-

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil graag een zeemeeuw zijn! Ik ben dol op de zee en dol op frietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I would be something that sleeps, too, Ingrid-long deep sleeps with soft dreams and slow easy waking. Maybe a brown bear somewhere cold and grey and quiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een vogel! Maakt niet uit welke. Te kunnen vliegen, zweven en mooie liedjes 'zingen'...............dàt zou ik willen kunnen. Ach, misschien als ik later groot ben ;)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn kids noemen me een zebra en mijn man een giraffe. Te bedenken dat mijn kids uit Afrika komen vind ik dat nog steeds wel mooie benamingen. Vooral omdat toen zij dat bedachten ze niet eens wisten dat die beesten in Nigeria voorkomen. Dus ik denk dat ik maar lekker zebra blijf

    Groetjes,
    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wil wel een beer zijn, dan mag ik bijna aan de winterslaap beginnen en dan zou ik in de lente uitgerust weer wakker worden. (Slapen is een groot goed, waar ik veel te weinig aan toe kom...) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor een dagje zou ik graag een poes zijn. Lekker in het zonnetje liggen, bij iemand op schoot springen als je wat aandacht wil, lekker je eigen gang gaan... en doen alsof de hele wereld om jou draait... Heerlijk!
    (voor 1 dagje dan, en dan alles weer normaal!)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die roze ijsbeer natuurlijk !
    "Pretty in Pink "...ziet er lief en donzig uit maar is een groot en sterk dier...
    enne zeg nou zelf ...als je als roze ijsbeer rondhobbelt op de ijsvlakte ...tjaa dan heb je voor je het weet toch allemaal mannen aan je ijsbeer)voeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. een pos : zalig veel slapen, lekker snoorren , veel knuffels krijgen en lekker eten ! wil ik echt wel !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 'poes' moest dat zijn natuurlijk...
    en ' snorren '

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jaaaa, een klein schattig poesje die nog veel kan spelen , klimmen en klauteren, met energie voor tien, onbezorgd en heerlijk om te knuffelen! Eten en drinken op zijn tijd, staat klaar als je trek hebt....En dutjes....hééél veel dutjes, mmmmm.
    (eigenlijk lijkt mijn leventje er wel wat op, dutjes, lekkere hapjes, knuffelbaar....alleen dat klimmen en klauteren, zucht...Ach je kan niet alles hebben, hihi)
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. geen getwijfel, een kat! k zit momenteel met een serieus slaaptekort!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)