dinsdag 27 september 2011

If i grow up I want to be a tourist..


gisteren gooide ik mijn sleutel
door mijn (nu oude) brievenbus
en werd een tourist
daar waar
ik het grootste deel van mijn leven woonde
dus
ging ik nog eenmaal over de dijkjes
van Zuid- Beveland
dronk ik koffie in Middelburg
reed ik langs de weg
die ik als tiener naar school fietste
zat ik op het strand
waar ik als kind speelde
stond ik met mijn voeten in de zee
at ik bij Fem
(die ik veel te weinig zie)
en verliet ik Zeeland
langs de A58
in het donker...

27 opmerkingen:

  1. Don't be a tourist, be a proper traveller instead.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal wel niet makkelijk zijn om afscheid te nemen van een plaats die je al die jaren dierbaar was! Maar hopelijk kan je er af en toe terug gaan met een warm gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uiteindelijk gaat het allemaal goed komen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pffff...heftig zeg! Het komt uiteindelijk toch goed, maar het lijkt me een erg ontworteld gevoel. Sterkte lieve Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lijkt me dat moeilijk, om een streek achter te laten waar je zo lang hebt gewoond. En nu op naar een nieuwe plaats waar je weer prachtige herinneringen kan creëren. Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte Ingrid, heel vele sterkte. En ik sluit me aan bij de eerste schrijfster.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oef.... en hoe viel het afscheid je?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal toch wel een dag met dubbele gevoelens geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op weg naar een nieuw begin waar je ook weer herinneringen gaat maken! Sterkte en succes...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt mooi afscheid genomen & Zeeland is niet weg, je kan altijd terug.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zal heel wat gevoelens los gemaakt hebben!

    Dikke Knuffel!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid, wat een bericht! Gelukkig kan je nog af en toe naar Zeeland rijden, maar ik snap dat dat niet hetzelfde is als vroeger. Hopelijk voel je je over een tijdje net zo fijn op je huidige plekje! Sterkte! Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O Ingrid, wil je toch nog eens naar Zeeland, de deur is altijd voor je open hier. En met jouw instelling kan je overal wonen! Groeten, van ons allen, ook van de Dorcas medewerkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik lees je blog sinds enige tijd stil mee. Ik ben getroffen door je kracht en levenslust.
    Sterkte ook nu weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bericht schiet recht mijn hart in! Pfff... Ik ben blij voor je dat je bewust een fase afsluit en een nieuwe inwandelt.
    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op de drempel van een ander leven. Maar jij blijft dezelfde. Spannend! Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wherever you are it is your friends who make your world.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)